Cumparaturile online au devenit foarte populare printre romani. Este important sa ne ferim de produse contrafacute. Sa nu cumparam in graba.
Romanii, piaza rea pentru comerciantii online
Bulgarii si romanii sunt cetatenii europeni cel mai des refuzati de comerciantii online, releva un raport al Comisiei Europene. Doi din trei romani care vor sa comande ceva pe internet – si aceeasi proportie este valabila si in cazul vecinilor nostri – intampina greutati, pentru ca produsul nu poate fi livrat in tara lor sau pentru ca vanzatorul nu le accepta cardul bancar.
Pe de alta parte, numai 4% dintre romani apeleaza la acest mod de a face cumparaturi. Comisia Europeana a verificat peste 4 mii de site-uri pentru comert online si a constatat ca in 13 din cele 27 de tari comunitare, cetatenii pot sa gaseasca in strainatate peste 50% din bunuri la un pret mai avantajos decat in tara lor, cu tot cu livrare.
Produse contrafacute, vandute online
Atentie cand faceti cumparaturi online. Politistii bucuresteni au confiscat, joi, telefoane mobile contrafacute si accesorii vandute drept originale in valoare de peste 100 de mii de euro.Anunturile erau postate pe diverse site-uri, iar politistii au intrat la banuieli cand au aflat ca numerele de telefon la care se comandau produsele erau de fapt cartele preplatite.Au facut imediat descinderi la doua adrese din sectoarele 3 si 6. Au gasit sute de telefoane mobile si accesorii dar si cateva mii de euro, bani proveniti din vanzare.
Graba sarbatorilor
Perioada sarbatorilor de craciun sau pascale este intotdeauna o ocazie pentru comercianti de a aduce oferte cat mai variate. Ei profita insa de cumparatorii neatenti, care in graba de a termina mai repede lista de cumparaturi, uita sa verifice marfurile. Mai mult ca oricand, de sarbatori oamenii sunt foarte grabiti si uita sa verifice garantii, masuri, calitate, pret. Trebuie sa observati, daca mergeti intr-un spermarket, in ajunul sarbatorilor ca preturile la diverse marfuri prezinta niste criptari indescifrabile sau iti irita ochii din cauza culorilor. N u este o gluma este doar un truc al comerciantilor de a determina cumparatorul sa nu petreaca mult timp analizand pretul respectivelor produse.
Un alt truc des intalnit este acela al aglomerarilor de produse in niste cosuri mare, chipurile in calitate de cos cu reduceri, fara a fi specificat clar acest lucru. La o analiza atenta a standurilor, veti ajunge la concluzia ca, desi marfa prezenta in acesle spatii este mai redusa cu 10 – 20 % fata de cea expusa la rafturi, calitatea este de cele mai multe oricu cca 50% mai redusa.